Melding kapotte straatlantaarn

Ziet u een lantaarnpaal die niet brandt of kapot is? Meld dit dan bij de gemeente. Geef ook het nummer van de lichtmast door. Deze vindt u op de sticker op de straatlantaarn.

Aanpak

Wilt u een melding doen van een lantaarnpaal die niet brandt of kapot is? Neem dan contact op met de gemeente. Dat gaat zo:

  • Bel de gemeente: 0598 652222
  • Het is belangrijk om het nummer van de lichtmast door te geven
    • deze staat op een sticker op de lichtmast en begint met een 'V'.
    • Is de lichtmast kapot maar heeft de lichtmast geen sticker? Geeft  dit dan ook door bij uw melding.

lichtmast sticker Veendam met tekst: V4428

Melding aangereden lantaarnpaal

Is er een lantaarnpaal aangereden? En staat de lantaarnpaal erg scheef of liggen er losse draden? Dan kunt u altijd contact opnemen met de gemeente: 0598 652222.

Wij zullen met spoed een monteur sturen, deze zal de mast binnen 24 uur zeker stellen om verdere ongelukken te voorkomen. U kunt ook een WhatsApp bericht sturen naar: 0612214519. Foto's van de situatie zijn altijd welkom.

Spoedmeldingen buiten kantoortijden

Bel bij gevaarlijke situaties of spoedgevallen buiten kantooruren met 0598 652222.

Wat gebeurt er met mijn melding?

De melding over een kapotte lamp geven wij door aan de beheerder. De beheerder schakelt onze aannemer (Dynniq) in. De aannemer stuurt meestal binnen 5 werkdagen een monteur langs om het probleem op te lossen.

Eenvoudige storingen, zoals een kapotte lamp, kan de monteur meestal meteen oplossen. Soms moeten er onderdelen besteld worden. Als de bestelling binnen is zal de aannemer opnieuw een monteur langs sturen om het nieuwe onderdeel te plaatsen.

Als een storing wordt veroorzaakt door een storing aan het ondergrondse elektriciteitsnetwerk neemt onze aannemer contact op met Enexis. Enexis stuurt binnen 5 werkdagen een monteur langs om het probleem te onderzoeken.

Waarom duurt het soms zo lang voor het probleem opgelost is?

We proberen storingen binnen 5 werkdagen te verhelpen. Soms duurt het langer.

De onderhoudsaannemer (Dynniq) lost storingen meestal ook binnen 5 werkdagen op. Dat lukt niet altijd. Soms is niet duidelijk wat de oorzaak is of is vervangend materiaal niet op voorraad. De levertijd van onderdelen of masten is erg lang (tot wel 10 weken). In sommige gevallen geeft de gemeente opdracht om een noodarmatuur te plaatsen.

Storingen aan het ondergrondse elektriciteitsnetwerk worden verholpen door Enexis. Eenvoudige storingen lossen zij binnen 5 werkdagen op. Soms zijn er problemen met de kabels of aansturing, deze storingen zijn meestal niet binnen 5 werkdagen op te lossen. Vaak is er een speciale meetwagen nodig om het elektriciteitsnet door te meten of moeten er onderdelen besteld worden, ook dit kost tijd.

  • Soms wordt er een lantaarnpaal aangereden. Mocht een mast worden aangereden en daardoor erg scheef staan of liggen er draden los zullen wij met spoed een monteur sturen, deze zal binnen 24 uur de mast zeker stellen om verder ongelukken te voorkomen.

    Ziet u een gevaarlijke situatie zien neem dan altijd contact op met de gemeente. U kunt ook een WhatsApp bericht sturen, foto's van de situatie zijn altijd welkom.

    Lees verder
  • In Veendam staan ongeveer 7500 lichtmasten, de gemeente wil dat minimaal 95 procent van de lampen brandt. De afgelopen jaren behaalden we deze norm.

    In Veendam branden 50 verschillende lampen. Een deel daarvan zijn ledlampen, deze gaan naar verwachting 15 jaar mee. Andere lampen vervangt de gemeente elke 2 tot 4 jaar. Soms gaat er, voordat we gepland hadden een lamp te vervangen, wel eens lamp kapot.

    Lees verder
  • Lampen branden soms overdag om storingen te vinden en te verhelpen. Het aanzetten gebeurt op afstand en kan alleen per groep (soms meerdere straten) lantaarnpalen.

    Soms blijft de verlichting overdag branden omdat het schakelrelais (apparaat dat het licht aan of uit moet doen) niet goed reageert op het signaal om de verlichting uit te doen.

    Lees verder
  • We proberen storingen binnen 5 werkdagen te verhelpen. Soms duurt het langer.

    De onderhoudsaannemer (Dynniq) lost storingen meestal ook binnen 5 werkdagen op. Dat lukt niet altijd. Soms is niet duidelijk wat de oorzaak is of is vervangend materiaal niet op voorraad. De levertijd van onderdelen of masten is erg lang (tot wel 10 weken). In sommige gevallen geeft de gemeente opdracht om een noodarmatuur te plaatsen.

    Storingen aan het ondergrondse elektriciteitsnetwerk worden verholpen door Enexis. Eenvoudige storingen lossen zij binnen 5 werkdagen op. Soms zijn er problemen met de kabels of aansturing, deze storingen zijn meestal niet binnen 5 werkdagen op te lossen. Vaak is er een speciale meetwagen nodig om het elektriciteitsnet door te meten of moeten er onderdelen besteld worden, ook dit kost tijd.

    Lees verder
  • Ledverlichting gaat langer mee, waardoor het minder vaak nodig is lampen te vervangen. Dit leidt tot minder overlast van bijvoorbeeld een hoogwerker. Ledverlichting verbruikt minder stroom en is daarmee goedkoper. Ook dragen we hiermee bij aan de energiebesparing van gemeente Veendam (minder energieverbruik en uitstoot van CO2 ). Het witte, helderdere licht van ledverlichting geeft een betere kleur- en gezichtsherkenning op straat, waardoor de sociale veiligheid verbetert.

    Soms lijkt het aan de rand van de straat bij het gebruik van ledverlichting donkerder. De straten worden volgens de landelijke norm verlicht. Ledverlichting geeft minder spreiding (strooilicht) dan oude lampen. Hierdoor lijkt het donkerder. met ledverlichting kunnen we gericht verlichten. Dat is beter voor de flora en fauna en het zorgt voor minder lichtvervuiling.

    Lees verder
  • Een melding over een kapotte lamp geven wij door aan onze beheerder. De beheerder schakelt onze aannemer (Dynniq) in. De aannemer stuurt meestal binnen 5 werkdagen een monteur langs om het probleem op te lossen.

    Eenvoudige storingen, zoals een kapotte lamp, kan de monteur meestal meteen oplossen. Soms moeten er onderdelen besteld worden. Als de bestelling binnen is zal de aannemer opnieuw een monteur langs sturen om het nieuwe onderdeel te plaatsen.

    Als een storing wordt veroorzaakt door een storing aan het ondergrondse elektriciteitsnetwerk neemt onze aannemer contact op met Enexis. Enexis stuurt binnen 5 werkdagen een monteur langs om het probleem te onderzoeken.

    Lees verder