Melding doen

Is er iets stuk op straat? Of wilt u iets anders melden of vragen over de omgeving waar u woont of werkt? Laat het ons dan weten. U kunt altijd een melding, klacht of gewoon een vraag bij ons doorgeven. Dit kan gaan over verschillende onderwerpen zoals:

  • afval naast de vuilnisbakken
  • hondenpoep
  • graffiti
  • losse stoeptegels
  • een kapot speeltoestel

Of denkt u dat iemand zichzelf verwaarloost? Geef dit door bij Meldpunt Zorg en Veiligheid.

Heeft u last van overlast van buren, hangjongeren of verslaafden? Bel dan de politie.

Bijzonderheden

Wilt u melding van kapotte straatverlichting? Dat kan via de pagina kapotte straatverlichting. Geef daar ook altijd het lichtmastnummer door.

Heeft u een spoedeisende klacht, zoals een asbestbrand of bodemverontreiniging? Belt u dan direct de milieuklachtenlijn: 050 3180000. Deze milieuklachtenlijn is dag en nacht bereikbaar. Kijk voor meer informatie over milieuklachten op de website van Omgevingsdienst Groningen.

Termijn

We reageren zo snel mogelijk op uw melding.

Aanpak

Uw melding, vraag of klacht kunt u op verschillende manieren doorgeven. Dit gaat zo:

  • Doe de melding via de website
  • Vul het formulier online in.
  • Heeft u een foto van de plek? Doe die er dan ook bij.
  • Heeft u alles ingevuld? Verstuur dan het formulier.

Melding doen

Of neem contact met ons op

  • Vertel waar u een melding over wilt maken.
  • De medewerker van de gemeente zal een paar vragen aan u stellen over de plek waar het om gaat.

Spoedmeldingen buiten kantoortijden

  • Bel bij gevaarlijke situaties of spoedgevallen buiten kantooruren met 0598 652222.

AVG

Lees de privacyverklaring voordat u uw persoonsgegevens invult.

  • Doe uw melding over huiselijk geweld of kindermishandeling bij Veilig Thuis. Kijk voor meer informatie over wat u kunt doen ook bij de Rijksoverheid.

    Lees verder
  • Kapotte straatverlichting kunt u online of telefonisch melden bij ons.

    Bij uw melding is het belangrijk om het lichtmastnummer door te geven. Dit nummer staat op een sticker op de lichtmast, het nummer begint met een 'V'. Is de lichtmast kapot maar heeft de lichtmast geen sticker? Dit kunt u doorgeven bij uw melding, wij plakken er dan een nieuwe sticker op.

    lichtmast sticker Veendam V4428

    Het lichtmastnummer staat in het computersysteem van de gemeente en hiermee kunnen wij de storing doorgeven aan de beheerder en de aannemer. De aannemer kan dan alle gegevens van de mast inzien.

    Lees verder
  • Soms wordt er een lantaarnpaal aangereden. Mocht een mast worden aangereden en daardoor erg scheef staan of liggen er draden los zullen wij met spoed een monteur sturen, deze zal binnen 24 uur de mast zeker stellen om verder ongelukken te voorkomen.

    Ziet u een gevaarlijke situatie zien neem dan altijd contact op met de gemeente. U kunt ook een WhatsApp bericht sturen, foto's van de situatie zijn altijd welkom.

    Lees verder
  • Een melding over een kapotte lamp geven wij door aan onze beheerder. De beheerder schakelt onze aannemer (Dynniq) in. De aannemer stuurt meestal binnen 5 werkdagen een monteur langs om het probleem op te lossen.

    Eenvoudige storingen, zoals een kapotte lamp, kan de monteur meestal meteen oplossen. Soms moeten er onderdelen besteld worden. Als de bestelling binnen is zal de aannemer opnieuw een monteur langs sturen om het nieuwe onderdeel te plaatsen.

    Als een storing wordt veroorzaakt door een storing aan het ondergrondse elektriciteitsnetwerk neemt onze aannemer contact op met Enexis. Enexis stuurt binnen 5 werkdagen een monteur langs om het probleem te onderzoeken.

    Lees verder
  • We proberen storingen binnen 5 werkdagen te verhelpen. Soms duurt het langer.

    De onderhoudsaannemer (Dynniq) lost storingen meestal ook binnen 5 werkdagen op. Dat lukt niet altijd. Soms is niet duidelijk wat de oorzaak is of is vervangend materiaal niet op voorraad. De levertijd van onderdelen of masten is erg lang (tot wel 10 weken). In sommige gevallen geeft de gemeente opdracht om een noodarmatuur te plaatsen.

    Storingen aan het ondergrondse elektriciteitsnetwerk worden verholpen door Enexis. Eenvoudige storingen lossen zij binnen 5 werkdagen op. Soms zijn er problemen met de kabels of aansturing, deze storingen zijn meestal niet binnen 5 werkdagen op te lossen. Vaak is er een speciale meetwagen nodig om het elektriciteitsnet door te meten of moeten er onderdelen besteld worden, ook dit kost tijd.

    Lees verder
  • Staat er al heel lang een caravan of aanhangwagen bij u in de straat? En haalt de eigenaar hem maar niet op? Laat het ons weten. Wij nemen contact op met de eigenaar. Haalt de eigenaar hem niet weg? Of kunnen we de eigenaar niet bereiken? Dan melden we via de bekendmakingen dat we de wagen weg gaan halen. Dit kunt u ook terugvinden op overheid.nl.

    Lees verder
  • Zit er geen kenteken op de wagen? Dan is het moeilijk te weten wie de eigenaar is. Laat het ons weten. Na een aantal dagen melden we via de bekendmakingen dat we de wagen weg gaan halen. Dit kunt u ook terugvinden op overheid.nl. Als u uw wagen kwijt bent, kunt u daar ook even kijken. Misschien is hij intussen weggehaald door ons.

    Lees verder
  • Haal een nee-nee sticker of nee-ja sticker voor uw brievenbus. Of kijk bij de Rijksoverheid voor meer mogelijkheden.

    • Met de nee-nee sticker krijgt u geen reclame en geen huis-aan-huisbladen meer.
    • Met de nee-ja sticker krijgt u geen reclame meer. Wel krijgt u nog huis-aan-huisbladen in uw brievenbus.

    Haal de sticker bij ons op.

    Lees verder