Klacht over de gemeente

Vindt u dat iemand van de gemeente u niet goed behandeld heeft? Bijvoorbeeld een ambtenaar of bestuurder? U kunt dan een klacht bij ons indienen. De klacht kan gaan over:

  • hoe u behandeld bent
  • dat u verkeerde of te weinig informatie heeft gekregen
  • dat onze medewerkers niet op uw vragen reageren

Bijzonderheden

Let op: Wilt u doorgeven dat iets stuk is? Of dat er afval ligt? Doe dan een melding via: melding doen.

Heeft u last van overlast van buren, hangjongeren of verslaafden? Bel dan de politie.

Termijn

Na het indienen van uw klacht ontvangt u een ontvangstbevestiging. Klaagt u over de gedraging van een persoon, dan verstrekken wij een kopie van uw klacht aan deze persoon.

Wij moeten uw klacht binnen tien weken afhandelen. Deze termijn kan eenmaal verlengd worden met maximaal vier weken.
De ‘Commissie van advies voor bezwaarschriften en klachten’ adviseert ons over de afdoening van uw klacht.  

Aanpak

U kunt uw klacht op verschillende manieren doorgeven. Dit gaat zo:

  • Online klacht indienen:

Klacht indienen

  • Log in via DigiD
  • Vul het formulier online in.
  • Omschrijf wat er gebeurd is.
  • Heeft u alles ingevuld? Verstuur dan het formulier.

Of

  • Stuur een klachtbrief met daarin:
    • De datum waarop u de klacht indient.
    • Uw naam en adres.
    • Omschrijf wat er gebeurd is.
    • Uw handtekening.
  • Stuur het per post naar: Gemeente Veendam, Postbus 20.004, 9640 PA Veendam.

Verzoekschrift

Heeft u geen reactie gehad over uw klacht? Of bent u het niet eens met onze reactie? Dan kunt u hierover een verzoekschrift indienen bij de Nationale Ombudsman.

AVG

Lees de privacyverklaring voordat u uw persoonsgegevens invult.